Κυριακή, Δεκέμβριος 22, 2024
Text Size

 ΚΑΔΜΟΣ 1

 

ΚΑΔΜΟΣ 2

 

Εργοθεραπεία

  • Η Εργοθεραπεία που ασχολείται με τα παιδιά είναι η επιστήμη που αξιολογεί τις δεξιότητες / δυσκολίες του παιδιού και δομεί ένα κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα που θα προάγει και θα ενισχύσει την ανεξαρτησία του σε όλους τους βασικούς τομείς της ζωής του.
  • Χρησιμοποιεί ως θεραπευτικό μέσο σκόπιμες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κυρίως το παιχνίδι, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο να αναπτύξουν τις απαραίτητες κινητικές / αντιληπτικές / γνωστικές και ψυχολογικές δεξιότητες που χρειάζονται για την ομαλή ανάπτυξη τους στο οικογενειακό περιβάλλον και την ομαλή προσαρμογή τους στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.

fl4       H Εργοθεραπεία βοηθά τα παιδιά:       fl5

  • να μάθουν να χρησιμοποιούν καλύτερα το σώμα τους / να αποκτήσουν κατάλληλο αδρό συντονισμό (δηλαδή χρήση των μεγάλων μυϊκών ομάδων του σώματος όπως κορμός / χέρια κλπ) για να μπορέσουν να συμμετέχουν σε απλές και σύνθετες κινητικές δραστηριότητες ανάλογα με την ηλικία που βρίσκονται όπως πηδηματάκια / πέταγμα μπάλας / κουτσό κλπ.
  • να αναπτύξουν λεπτό συντονισμό (δηλαδή χρήση των μικρών μυϊκών ομάδων όπως δάχτυλα και παλάμη) συμμετέχοντας σε δραστηριότητες όπως πέρασμα χαντρών σε κορδόνι / κουμπιά κλπ.
  • στη χρήση ψαλιδιού ώστε να χρησιμοποιούν και να συντονίζουν σωστά τα δύο τους χέρια για να αποκτήσουν ακρίβεια στην κινήσεις τους και να μπορέσουν να κόψουν απλά και σύνθετα σχήματα.
  • να αναπτύξουν και να σταθεροποιήσουν κατάλληλη σύλληψη των γραφικών εργαλείων (μαρκαδόρος / μολύβι κλπ).
  • στο σχηματισμό και αντιγραφή σχημάτων / γραμμάτων / λέξεων και κειμένου ανάλογα με την χρονολογική τους ηλικία. (μέγεθος γραμμάτων / αποστάσεις ανάμεσα στα γράμματα και στις λέξεις / ομοιομορφία γραμμάτων και ακρίβεια πάνω στη γραμμή του τετραδίου / ροή και ταχύτητα γραφής).
  • να αναπτύξουν αντιληπτικές δεξιότητες συμμετέχοντας σε αντίστοιχες δραστηριότητες στο χώρο και στο θρανίο.
  • να μάθουν να οργανώνουν την συμπεριφορά τους και να ακολουθούν ένα δομημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων.
  • να διατηρήσουν κατάλληλο επίπεδο εγρήγορσης και συγκέντρωσης προσοχής συμμετέχοντας σε κατάλληλες αισθητικοκινητικές δραστηριότητες.
  • να ενισχύσουν τις μνημονικές τους δεξιότητες.
  • να καταγράφουν και να επεξεργάζονται αισθητηριακά ερεθίσματα που εμπεριέχουν αφή / γεύση / όραση / κίνηση κλπ. ως προς τα επιμέρους αισθητηριακά συστήματα (απτικό / αιθουσαίο / ιδιοδεκτικό και οπτικό / ακουστικό / γευστικό / οσφρητικό) που είναι απαραίτητα για να προκληθεί μάθηση στο παιδί.
  • να αποκτήσουν πραξιακό μηχανισμό (να μπορούν να σχεδιάζουν / να προγραμματίζουν και να εκτελούν μια δραστηριότητα).
  • να κοινωνικοποιηθούν και να μάθουν να συνεργάζονται.
  • να αναπτύξουν ικανότητες παιχνιδιού.
  • να αποκτήσουν κίνητρο εμπλοκής ακόμα και σε δραστηριότητες που δεν τα ενδιαφέρουν ή δυσκολεύονται.
  • σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής: σίτιση / ένδυση απόδυση / προσωπική υγιεινή: βούρτσισμα δοντιών / πλύσιμο χεριών κλπ. / χρήση τουαλέτας (αφαίρεση πάνας) κλπ.

Λογοθεραπεία

Τι είναι Λογοθεραπεία;

Η λογοθεραπεία ασχολείται με την παθολογία του προφορικού λόγου: διαταραχές φωνής, ομιλίας και μάθησης – κατάποσης , του γραπτού λόγου (ικανότητα και διαταραχές γραφής και ανάγνωσης) όπως επίσης και με τις διαταραχές της λεκτικής επικοινωνίας και της μη λεκτικής: εξωλεκτική συμπεριφορά ή «γλώσσα του σώματος».

margarita3

Σκοπός της είναι η πρόληψη, η διάγνωση, η πρόγνωση και η αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου και της επικοινωνίας για την φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας και την αποφυγή δευτερογενών συνεπειών όπως της κοινωνικής απομόνωσης και του στιγματισμού του ατόμου.

 

Οι πιο συχνές, οι διαταραχές λόγου και επικοινωνίας είναι οι ακόλουθες:

  • Εξελικτικές γλωσσικές διαταραχέςPOULAKI
  • Εξελικτικές φωνολογικές διαταραχές
  • Εξελικτικές αρθρωτικές διαταραχές
  • Διαταραχές Ροής της Ομιλίας (Τραυλισμός )
  • Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
  • Πολλαπλές αναπηρίες
  • Βαρηκοΐα ή κώφωση

Ειδικό Παιδαγωγικό

Το ειδικό παιδαγωγικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες:PETALOUDA
  • Δυσλεξία
  • Νοητική καθυστέρηση
  • Αισθητηριακά ελλείμματα
  • Διαταραχή Συγκέντρωσης, Προσοχής - Υπερκινητικότητα
  • Αυτισμό

Η παρέμβαση αποσκοπεί στην βελτίωση προσχολικών δεξιοτήτων (ανάπτυξη εννοιών, προσανατολισμό στο χώρο/χρόνο, προμαθηματικές έννοιες, ασκήσεις προγραφής), καθώς και στην βελτίωση ανάγνωσης, γραφής και αρίθμησης για παιδιά που ήδη έχουν ενταχθεί στο σχολικό πλαίσιο.

Οι συνεδρίες γίνονται εντός του κέντρου εξατομικευμένα από έμπειρο επιστημονικό προσωπικό και με μεθόδους προσαρμοσμένες κατάλληλα προς το μαθησιακό προφίλ κάθε παιδιού. Ανάλογα με τις ανάγκες και την δυσκολία του παιδιού προτείνεται επίσης και η εφαρμογή συμπληρωματικού προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης με στόχο τον χειρισμό της μελέτης της σχολικής ύλης στο σπίτι.

Συμβουλευτική Γονέων

  • Το οικογενειακό περιβάλλον και ειδικότερα, οι γονείς ασκούν τεράστια επίδραση στην ψυχική, συναισθηματική, βιολογική, κοινωνική και γνωστική εξέλιξη των παιδιών.Mpallonia
  • Οι στόχοι μιας «υγιούς» οικογένειας στρέφονται προς την ολοκληρωμένη φροντίδα των παιδιών τους, μέσα από την συναισθηματική ισορροπία και την κοινωνική προσαρμογή, καθώς και την ανάπτυξη των γνωστικών τους ικανοτήτων προσφέροντάς τους ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα.
  • Η Συμβουλευτική γονέων έχει ως κύριο στόχο τη στήριξη και καθοδήγηση των γονέων σε θέματα και δυσκολίες που σχετίζονται άμεσα με τα παιδιά τους έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του δύσκολου ρόλου τους.
  • Συγκεκριμένα, η Συμβουλευτική Γονέων βοηθά τους γονείς να αντιληφθούν καλύτερα τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις των παιδιών τους, προκειμένου να μπορέσουν να τα στηρίξουν τόσο σε συναισθηματικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο σε προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινότητά τους (π.χ. στο σχολείο ,ή/και στην ομάδα συνομήλικων).
  • Επίσης, η Συμβουλευτική Γονέων βοηθά τους γονείς των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές ή διάφορες άλλες σύνθετες δυσκολίες να καταλάβουν, να διαχειριστούν και να αποδεχθούν τη διάγνωση του παιδιού, αλλά παράλληλα να στηριχθούν και να λάβουν συγκεκριμένες οδηγίες για τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν στην καθημερινότητά τους (π.χ. προβλήματα συμπεριφοράς).
  • Μια αποτελεσματική Συμβουλευτική έχει ως συνέπεια την εξέλιξη των γονιών σε βοηθούς και συμμέτοχους στην εξέλιξη της θεραπευτικής παρέμβασης, συμβάλλοντας σημαντικά στην όλη πορεία αποκατάστασης τόσο σε χρόνο όσο και σε ποιότητα.

Ανακαλύψτε το νέο μας χώρο στην Ελευθερίου Βενιζέλου 245 στην Καλλιθέα.  κλικ εδώ

  

Αγαπητοί μας φίλοι, για τις θεραπείες των παιδιών, σας ενημερώνουμε ότι πλέον είμαστε Συμβεβλημένοι με τις Ένοπλες Δυνάμεις (Στρατό Ξηράς, Πολεμική Αεροπορία,Πολεμικό Ναυτικό) και το Λιμενικό Σώμα.