Παρασκευή, Νοέμβριος 24, 2017
Text Size

Εργοθεραπεία

Εργοθεραπεία

  • Η Εργοθεραπεία που ασχολείται με τα παιδιά είναι η επιστήμη που αξιολογεί τις δεξιότητες / δυσκολίες του παιδιού και δομεί ένα κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα που θα προάγει και θα ενισχύσει την ανεξαρτησία του σε όλους τους βασικούς τομείς της ζωής του.
  • Χρησιμοποιεί ως θεραπευτικό μέσο σκόπιμες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κυρίως το παιχνίδι, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο να αναπτύξουν τις απαραίτητες κινητικές / αντιληπτικές / γνωστικές και ψυχολογικές δεξιότητες που χρειάζονται για την ομαλή ανάπτυξη τους στο οικογενειακό περιβάλλον και την ομαλή προσαρμογή τους στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.

fl4       H Εργοθεραπεία βοηθά τα παιδιά:       fl5

  • να μάθουν να χρησιμοποιούν καλύτερα το σώμα τους / να αποκτήσουν κατάλληλο αδρό συντονισμό (δηλαδή χρήση των μεγάλων μυϊκών ομάδων του σώματος όπως κορμός / χέρια κλπ) για να μπορέσουν να συμμετέχουν σε απλές και σύνθετες κινητικές δραστηριότητες ανάλογα με την ηλικία που βρίσκονται όπως πηδηματάκια / πέταγμα μπάλας / κουτσό κλπ.
  • να αναπτύξουν λεπτό συντονισμό (δηλαδή χρήση των μικρών μυϊκών ομάδων όπως δάχτυλα και παλάμη) συμμετέχοντας σε δραστηριότητες όπως πέρασμα χαντρών σε κορδόνι / κουμπιά κλπ.
  • στη χρήση ψαλιδιού ώστε να χρησιμοποιούν και να συντονίζουν σωστά τα δύο τους χέρια για να αποκτήσουν ακρίβεια στην κινήσεις τους και να μπορέσουν να κόψουν απλά και σύνθετα σχήματα.
  • να αναπτύξουν και να σταθεροποιήσουν κατάλληλη σύλληψη των γραφικών εργαλείων (μαρκαδόρος / μολύβι κλπ).
  • στο σχηματισμό και αντιγραφή σχημάτων / γραμμάτων / λέξεων και κειμένου ανάλογα με την χρονολογική τους ηλικία. (μέγεθος γραμμάτων / αποστάσεις ανάμεσα στα γράμματα και στις λέξεις / ομοιομορφία γραμμάτων και ακρίβεια πάνω στη γραμμή του τετραδίου / ροή και ταχύτητα γραφής).
  • να αναπτύξουν αντιληπτικές δεξιότητες συμμετέχοντας σε αντίστοιχες δραστηριότητες στο χώρο και στο θρανίο.
  • να μάθουν να οργανώνουν την συμπεριφορά τους και να ακολουθούν ένα δομημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων.
  • να διατηρήσουν κατάλληλο επίπεδο εγρήγορσης και συγκέντρωσης προσοχής συμμετέχοντας σε κατάλληλες αισθητικοκινητικές δραστηριότητες.
  • να ενισχύσουν τις μνημονικές τους δεξιότητες.
  • να καταγράφουν και να επεξεργάζονται αισθητηριακά ερεθίσματα που εμπεριέχουν αφή / γεύση / όραση / κίνηση κλπ. ως προς τα επιμέρους αισθητηριακά συστήματα (απτικό / αιθουσαίο / ιδιοδεκτικό και οπτικό / ακουστικό / γευστικό / οσφρητικό) που είναι απαραίτητα για να προκληθεί μάθηση στο παιδί.
  • να αποκτήσουν πραξιακό μηχανισμό (να μπορούν να σχεδιάζουν / να προγραμματίζουν και να εκτελούν μια δραστηριότητα).
  • να κοινωνικοποιηθούν και να μάθουν να συνεργάζονται.
  • να αναπτύξουν ικανότητες παιχνιδιού.
  • να αποκτήσουν κίνητρο εμπλοκής ακόμα και σε δραστηριότητες που δεν τα ενδιαφέρουν ή δυσκολεύονται.
  • σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής: σίτιση / ένδυση απόδυση / προσωπική υγιεινή: βούρτσισμα δοντιών / πλύσιμο χεριών κλπ. / χρήση τουαλέτας (αφαίρεση πάνας) κλπ.

 

Αγαπητοί μας φίλοι, για τις θεραπείες των παιδιών, σας ενημερώνουμε ότι πλέον είμαστε Συμβεβλημένοι με τις Ένοπλες Δυνάμεις (Στρατό Ξηράς, Πολεμική Αεροπορία,Πολεμικό Ναυτικό) και το Λιμενικό Σώμα.